FIFA VM 2022: Australien – Danmark, direkte - DIGITALT.TV
- Vi vil chokere verden, siger australsk profil- Vi vil chokere verden, siger australsk profilDen australske profil Methew Leckie er med på, at Danmark er favorit i onsdagens gruppekamp. Men det betyder ikke, at han eller holdkammeraterne lægger sig ned på forhånd. - Hvis man spørger de fleste mennesker i verden, om Danmark eller Australien vinder, vil de fleste sige Danmark. Men vi er her for at klare den slags. Folk undervurderer os, og vi vil chokere verden. Som man har set til det her VM, har der været mange overraskelser. Og vi vil skabe en ny, siger Mathew Leckie til TV 2 SPORT. Hjulmand har opstillingen på pladsKasper Hjulmand fortæller i et direkte interview i VM-studiet på TV 2, at alle spillere ser ud til at være klar til i morgen.
Den portugisiske superstjerne følte sig snydt for endnu et landskampsmål, der i sted tilfaldt Bruno Fernandes. Men Christiano Ronaldio fik ikke hovedet på indlægget fra sin landsmand. Det fastslår Adidas, der leverer VM-bolden, til mediet ESPN. Adidas benytter sig af den såkaldte Connected Ball-teknologi og kan nu fastslå, at Ronaldo ikke rørte bolden. - Vi er i stand til at sige definitivt, at der ikke var nogen kontakt på bolden fra Cristiano Ronaldo ved åbningsmålet i kampen, lyder det i en erklæring fra Adidas til ESPN.
Statistikvirksomhed: Holland og England sikre vindere af deres VM-gruppeTirsdag eftermiddag og aften skal det afgøres, hvilke fire hold der går videre til knockoutfasen ved VM i Qatar. Værtslandet har matematisk udspillet sin chance, og det ser også rigtig svært ud for Wales at komme blandt de sidste 16 nationer. Virksomheden Gracenote, som beskæftiger sig med data og statistik, har set på mulighederne for blandt andet Holland, England og de resterende hold i gruppe A og B. Perspektiverne er rigtige gode for 'Oranje' og for 'Three Lions', der henholdsvis har 97 og 99 procents sandsynlighed for at gå videre.
Brasilien er sikre på videre avancement, så det er for brasilianerne nok mere interessent, om Neymar bliver klar til den første knouckoutkamp. Og det er slet ikke sikkert. Holdlægen gav nemlig ikke nogen tidshorisont på Neymars comeback. Brasilien må også undvære de to backs Danilo og Alex Sandro i den sidste gruppespilskamp. Israelsk journalist overfuset af vrede fodboldfans: - Du er ikke velkommen herIsraelske journalister har vist sig hverken at være særlig populære eller velkomne ved VM-slutrunden i værtslandet Qatar blandt lokale og tilrejsende arabiske fans. Det har korrespondenten Moav Verdi fra den statslige, israelske tv-station KAN oplevet på egen krop, hvor han blandt andet har mødt modstand under sin rapportering fra VM. - Der er Palæstina, der er ikke noget Israel.
VM i fodbold - dag 10 - TV 2 - TV2 Sport
Live fra kontrolrummet: Fjernstyr et teleskop i Australien
Ved du, hvem der skal spille, og er taktikken på plads? - Ja, svarer landstræneren. Derefter laver han sjov med, om vi kan få nogle detaljer om startopstillingen. - Nu skal I høre..., siger han og slår en latter op. Neymar misser også næste kampSuperstjernen Neymar Jr. misser Brasiliens tredje og sidste gruppespilskamp mod Cameroun som følge af en skade i sin højre ankel. Det oplyser Brasiliens holdlæge, Rodrigo Lasmar, ifølge Sky News. Neymar pådrog sig skaden i ledbåndet i den første kamp mod Serbien og måtte sidde over i kamp to mod Schweiz. Oven i hatten blev han ramt af feber, så han ikke kunne se sine holdkammerater på stadion. Han måtte se kampen fra sit hotel.
Bolden har indbygget en sensor, der giver Adidas mulighed for at være meget nøjagtig i sin måling. Flemming Toft bemærkede en forandret HjulmandTV 2 SPORTs fodboldkommentator Flemming Toft oplevede en presset Kasper Hjulmand på dagens pressemøde. - Det virkede til at være en anelse mere presset landstræner, end vi tidligere har set på pressemøder. Han virker normalt meget veloplagt. - Det kan jeg egentlig godt forstå, for om et døgn kan det være slut for det danske landshold til VM i Qatar. Det håber vi selvfølgelig ikke, men det er en situation, der kan sætte sig hos træneren, fortæller Flemming Toft. Hvordan oplevede du ham i forhold til tidligere? - Han knyttede ansigtet lidt mere, end han plejer. Han plejer at være mere åben, udadtil og inkluderende.
Flashscore.dk: live bandy resultater, livescore
Ud over kærlighed til sit land udtrykker Onana ærgrelse over, at han ikke er en del af holdet. - Jeg har gjort alt og brugt al min energi på at finde en løsning på en situation, som fodboldspillere ofte oplever. Men der har ikke været nogen vilje fra den anden side. Nogle ting er svære at løse. Dog respekterer og støtter jeg altid beslutningerne fra de personer, der er ansvarlige for at jagte succes med vores hold og vores land, skriver Onana blandt andet. Ifølge landstræneren var det Onanas beslutning at rejse hjem.
I dag var hans udtryk lidt tungere, end jeg længe har set, lyder det fra Toft. Er det lang tid siden, han har haft ryggen mod muren? - Nej, det havde han til EM sidste år, hvor de tabte de to første kampe. Dengang var det lidt samme situation som nu: De skulle vinde over Rusland for at gå videre. Det gjorde de så, og siden har de haft medvind, siger Toft. Danmark skal slå Australien for at gå videre til playoff-fasen. Pressemødet slutterDet var de sidste svar på pressemødet. Hjulmand fortæller, at landsholdet nu skal på træningsbanen og gøre sine sidste forberedelser før den vigtige kamp.
Du er ikke velkommen her, rГҐber en saudiarabisk mand i et klip til korrespondenten, der vifter afvГ¦rgende med hГҐnden. Щ…ШґШ¬Ш№ ШіШ№Щ€ШЇЩЉ ЩЉШ±ЩЃШ¶ Ш§Щ„ШШЇЩЉШ« Щ…Ш№ Щ…Ш±Ш§ШіЩ„ ШҐШіШ±Ш§Ш¦ЩЉЩ„ЩЉ "Щ„ЩЉШі Щ‡Щ†Ш§Щѓ ШҐШіШ±Ш§Ш¦ЩЉЩ„ Щ‡Щ†Ш§Щѓ ЩЃЩ„ШіШ·ЩЉЩ† ЩЃЩ‚Ш·" …. "Ш§Щ†ШЄ Щ„ЩЉШі Щ…Ш±ШШЁ ШЁЩѓ Щ‡Щ†Ш§" pic. twitter. com/1fLzuhRGiM— Haitham El-Tabei Ш§Щ„ШЄШ§ШЁШ№ЩЉ (@Haithamtabei) November 26, 2022 Hjemrejst stjernemГҐlmand melder udCamerouns sГ¦dvanlige fГёrstemГҐlmand, AndrГ© Onana, er nu kommet med en skriftlig udtalelse, efter han mandag forlod VM-slutrunden pГҐ grund af uoverensstemmelser med landstrГ¦neren.
Jebali har også gjort det godt, og han har spillet en stor for OB. Forventer et offensivt australsk holdHjulmand regner med, at Australien blæser til angreb. - Jeg forventer, at Australien kommer til at angribe os. De kan ikke nøjes med uafgjort. - De kommer til at presse os. De har tidligere vist, at de er stærke i pasningsspillet og er utroligt stærke på andenboldene, lyder det.
- Jeg føler mig klar. Selvom Hjulmand er koncenteret om Danmarks kamp, udelukker han ikke, at den anden puljekamp kan komme til at spille en rolle. - Hvis vi kun er foran med 1-0 i anden halvleg, og Tunesien har et godt resultat mod Frankrig, vil det selvfølgelig ændre vores taktik, siger Hjulmand. Roser Superliga-spillereEn tunesisk journalist spørger Hjulmand til Tunesiens kamp. - Jeg tænker ikke på Tunesiens kamp. Alle mine tanker handler om, hvordan jeg kan forberede mine spillere på at slå Australien. - Jeg har kendt Slimane, siden han var en ung gut, og har vist sig flot frem.
- Strukturerne ændrer sig fra kamp til kamp. Filosofien er altid den samme, taktikken bliver ændret fra gang til gang, siger han. - Vi spiller med vores identitet, og så får vi at se, hvordan vores bevægelse og rytme kan true det australske hold. Hjulmand vil nødigt forholde sig til at ryge ud af VM. - Mine tanker går på at forberede holdet. Så den må vi tage bagefter, hvis det skulle ske. Kan i trække på jeres erfaring fra EM-kampen mod Rusland? - Spillerne er vant til at spille store kampe, så de kender alt til at spille vigtige og afgørende kampe. Bliver det svært at vælge din startellever? - Det er altid svært.
Se alle data for gruppe A og B herunder. 🧮 - Chance of reaching the World Cup last-16 from Group A9вѓЈ7вѓЈ% 🇳🇱Netherlands (Gracenote world ranked 6вѓЈ)7вѓЈ8вѓЈ% рџ‡Єрџ‡ЁEcuador (1вѓЈ7вѓЈ)2вѓЈ5вѓЈ% рџ‡ёрџ‡іSenegal (4вѓЈ2вѓЈ)Chance of winning Group A5вѓЈ3вѓЈ% 🇳🇱Netherlands3вѓЈ7вѓЈ% рџ‡Єрџ‡ЁEcuador1вѓЈ0вѓЈ% рџ‡ёрџ‡іSenegal#WorldCup2022 #NED #ECU #SEN #ECUSEN #NEDQAT— Gracenote Live (@GracenoteLive) November 29, 2022 🧮 - Chance of reaching World Cup L-16 from Group B9вѓЈ9вѓЈ% рџЏґу Ѓ§у Ѓўу ЃҐу Ѓ®у Ѓ§у ЃїEngland (Gracenote world ranked 1вѓЈ1вѓЈ)5вѓЈ8вѓЈ% 🇮🇷IR Iran (2вѓЈ1вѓЈ)3вѓЈ6вѓЈ% рџ‡єрџ‡ёUSA (2вѓЈ0вѓЈ)0вѓЈ7вѓЈ% рџЏґу Ѓ§у Ѓўу Ѓ·у Ѓ¬у Ѓіу ЃїWales (3вѓЈ5вѓЈ)Chance of winning Group B7вѓЈ6вѓЈ% рџЏґу Ѓ§у Ѓўу ЃҐу Ѓ®у Ѓ§у ЃїEngland1вѓЈ6вѓЈ% 🇮🇷IR Iran0вѓЈ7вѓЈ% рџ‡єрџ‡ёUSA<1вѓЈ%рџЏґу Ѓ§у Ѓўу Ѓ·у Ѓ¬у Ѓіу ЃїWales#WorldCup2022 #ENG #IRN #USA #WAL— Gracenote Live (@GracenoteLive) November 29, 2022 Adidas slГҐr fast: Ronaldo rГёrte ikke boldenCristiano Ronaldo var mandag aften temmelig fortГёrnet over, at han ikke blev krediteret mГҐlet til 1-0 mod Uruguay.
Se Australien vs Danmark livestream på nettet - Live Fodbold
TVsporten.dk - Sport i TV i dag - kampe, tider og kanaler | Live