– Det er en utrolig ubehagelig situasjon for meg. Det er ord mot ord, og jeg nekter for å ha gjort noe ulovlig, sier han. Årjes har de siste årene vært leder for Sveriges olympiske komité (SOK) og er styremedlem i Det internasjonale ski- og snowboardforbundet (FIS). Han har bestemt seg for å ta en pause fra begge rollene så lenge det pågår en prosess i rettssystemet. – Jeg tar et steg tilbake og deltar ikke i møter i de styrene jeg sitter i, forteller han. Ifølge tiltalen har Årjes krenket en kvinne ved å legge hånden på låret hennes.
De røde fortsatte å presse på, og venstreback Jin-Su Kim fikk en gedigen mulighet like etterpå, som ble reddet på mållinjen av forsvarer Salisu. Flere store muligheter bød seg for begge lag, men svake avslutninger hindret videre avansement. Cho jaktet hatricken i tilleggsminuttene, og var nære sitt tredje mål, men ghaneserne gikk seirende ut av den nervepirrende kampen i gruppe H. Matchvinner Kudus takket lagkameratene sine etter seieren: – Vi ville ha tre poeng og vi fikk det.
Messi noterte både scoring og målgivende i den viktige 2-0-seieren over Mexico. Foto: Ariel Schalit / AP 16:09 Ulrik Yttergård Jenssen til Rosenborg Rosenborg har hentet midtstopperen Ulrik Yttergård Jenssen (26) på en fireårskontrakt. Det opplyser eliteserieklubben via Twitter. Jenssen har spilt for danske Nordsjælland i høstsesongen etter å ha kommet fra nederlandske Willem II. Han vokste opp i Tromsø og har også vært innom ungdomslagene til Lyon.
De siste sportsnyhetene fra NRK28. november 2022 kl. 23:32 Välbe fikk russisk orden av Putin Den russiske skipresidenten, Jelena Välbe, har blitt tildelt en statlig russisk orden fra president Vladimir Putin for hennes bidrag til utviklingen av langrennssporten i Russland, melder Rsport. ru. Den russiske skipresidenten ble hedret med orden for «bragder for fedrelandet».
National Security Strategy of the United States
Jobben endte opp med å gå til den svensk-britiske milliardæren Johan Eliasch. Foto: Anders Wiklund/TT / NTB 13:01 Kamerun slo tilbake i målfest - uten utkastet stjernekeeper Kameruns stjernekeeper André Onana ble utestengt av kamptroppen før mandagens oppgjør mot Serbia. Det skriver blant andre The Athletic.
England er garantert mer VM-spill med uavgjort mot naboen Wales tirsdag. Waliserne må vinne og håpe på et gunstig resultat i møtet mellom Iran og USA. Foto: Julio Cortez / AP 14:53 VM-sjefen ut mot Klinsmann - tyskeren anklages for rasisme Den tyske fotballegenden Jürgen Klinsmann havnet i hardt vær for hans kommentarer etter Irans kamp mot Wales. Klinsmann kritiserte Iran-spillernes oppførsel mot dommerteamet, og påsto at det var en del av deres kultur å spille på denne måten. Irans manager Carlos Queiroz slo knallhardt tilbake mot tyskeren, som han mente hadde en «typisk fordomsfull bedømmelse basert på overlegenhet». Treneren krevde videre at Klinsmann ble kastet ut av Fifas analysegruppe. Nå får Queiroz støtte av sjefen for Qatar-VM, Hassan Al-Thawadi.
Han skal også ha uttalt seg på en seksuell måte. Hendelsen skjedde om bord på et tog mellom Borlänge og Stockholm 12. juni i år. – Jeg ser fram til å få prøvd saken og få muligheten til å legge fram hva som egentlig skjedde. Dette føles helt surrealistisk, sier Årjes til Expressen. I fjor ble han lansert som svenskenes kandidat til å bli ny FIS-president.
Fifa World Cup, Group A scenarios: Netherlands hold edge
How to watch Ecuador vs Senegal on TV & live stream - 90min
Ecuador vs Senegal live stream, score and H2H - scoreaxis.com
I Qatar er homofili forbudt. Tidligere i VM-sluttspillet overvar Tysklands innenriksminister Nancy Faeser et oppgjør med det regnbuefarget bindet rundt armen. Det samme gjorde Belgias utenriksminister Hadja Lahbib. Nå skal Andrew, som selv er homofil, gjøre det samme på stadionet i Al Rayyan. – Jeg ble glad da jeg så den tyske ministeren bære det på kamp. Jeg mener det er viktig at jeg også gjør det, sier den britiske idrettsministeren.
– Jeg liker ikke å bruke ordet, og jeg vil bare gjøre det én gang, men jeg synes uttalelsene var svært elitistiske og til en viss grad rasistiske, sier han til Talksport. Klinsmann har beklaget kommentarene. – Kommentarene ble tatt ut en fotball-kontekst. Jeg har mange iranske venner og har tenker godt om landets folk, kultur og historie, skriver han på Twitter. Foto: Darko Bandic / AP 14:24 Svensk OL-topp tiltalt for seksuell trakassering: – En utrolig ubehagelig situasjon Mats Årjes (55) blir stilt for retten etter anklager om upassende oppførsel og uttalelser av seksuell art. Han har tunge verv i svensk og internasjonal idrett. Tiltalen mot ham ble klar mandag, opplyser Årjes selv overfor Expressen.
Ecuador vs Senegal În Direct - AiScore