Søndag venter Senegal i åttedelsfinalen. - Så nå er jeg varetektsfengslet av Qatar-politiet for å ha filmet iranere som ble angrepet av pro-regjeringsiranere, skriver Rasmus Tantholdt seint tirsdag kveld på Twitter. Han er journalist i danske TV2. Litt seinere skriver han at han har blitt løslatt. - Og nå løslatt igjen etter at de ba meg om å slette bildene mine, noe jeg nektet å gjøre. Litt tidligere på kvelden filmet Tantholdt en USA-supporter som ble fraktet vekk fra tribunen i oppgjøret mellom USA og Iran.
Derfor må Danmark håpe på litt hjelp fra de franske verdensmesterne, men fra L'Equipe høres det nå ut som landslagstrener Didier Deschamps har bestemt seg for å gjøre mange endringer. Ifølge media er det ventet at Deschamps vil bytte seks-sju stykker fra startoppstillingen mot Danmark. Steve Mandanda skal angivelig starte i mål, og deretter vil Eduardo Camavinga komme inn på midten. Bare Varane forventes å fortsette i forsvaret til de franske spillerne, og partneren hans forventes å være Konaté.
Avis: Frankrike hviler spillere mot TunisiaFrankrike har allerede vunnet gruppen sin, og det står mellom Tunisia, Danmark og Australia om videre avansement. Det er sikkert at Danmark må vinne over Australia om de skal gå videre fra gruppespillet, og samtidig må Tunisia ikke vinne med mer mot Frankrike enn Danmark slår Australia med. En vri er at ved likhet i målforskjellen mellom Danmark og Tunisia er det antall scorede mål som avgjør det, og her er derfor Danmark ett mål bedre enn tuniserne. Men vinner Tunisia 3-2, mens Danmark vinner 1-0, er det Tunisia som får billetten til 16-delsfinalen.
Den potensielle gode nyheten for Kadri i en må-vinne-kamp mot Frankrike er at de regjerende mesterne kan bli fristet til å hvile spillere som Kylian Mbappe, etter å ha kvalifisert seg med en 4-1-tømming av Socceroos og en 2-1 seier over Danmark. Slik kan du se all handlingen i de store globale territoriene. Tunisia vs Frankrike direktesending, TV-kanal Kampen starter klokken 18. 00 lokal tid og finner sted på Education City Stadium i Al Rayyan, som åpnet i november 2021, har en kapasitet på 80. 000 og vil også være vertskap for finalen i turneringen. Dato Tid TV-kanal Streaming USA onsdag 30. november 10:00 ET Fox/FS1 Telemundo fuboTV, Fox Sports nettsted/app, Telemundo Deportes nettsted/app, påfugl Canada TSN, RDS (fransk) TSN nettsted/app, RDS-appen Storbritannia 15:00 GMT BBC One BBC iPlayer, BBC Sport nettsted Australia tor 1.
Han hadde kjempet mot kreft i lang tid. Jeg scoret for ham. Han var en stor supporter og en god venn. Han var i livet mitt, forklarer Rashford. Han møtte på pressekonferansen etter at han ble kåret til kampens beste spiller. Men han ville ikke dvele for mye med dette. - Det som gjør meg virkelig lykkelig når det kommer til fotball er å vinne titler, sier han.
VM i Qatar - Australia slo Tunisia - Danmark jublerFoto: NTB(Tunisia - Australia 0-1) Mitchell Duke sørget for at Australia slo Tunisia i VM lørdag formiddag. Spissen stusset et innlegg vakkert inn i lengste hjørnet i første omgang. Resultatet får danskene til å juble. - Det er bra for Danmark. Seier til Australia betyr at Danmark selv kan avgjøre egen skjebne i siste kamp mot Australia, skriver BT. - En hjelpende hånd til Danmark, skriver Ekstra Bladet. Danskene møter Frankrike 17. 00 lørdag. De står med ett poeng fra første kamp mot Tunisia.
Tunisia vs Frankrike VM-tid, live stream, TV-kanal, lagoppstillinger, odds for FIFA Qatar 2022-kampenPresset er på for Tunisia i en av to avsluttende kamper i gruppe D ved 2022 FIFA World Cup. Hovedtrener Jalel Kadri, som først ble utnevnt i januar, har sagt at han vil trekke seg hvis Eagles of Carthage ikke når knockout-stadiet i Qatar, og utsiktene deres er prekære etter at de fulgte opp 0-0 uavgjort mot Danmark med en 1-0 tap til Australia.
((FOTBALL@@@)) Tunisia mot Australia på tv 2022 26
Kadri antydet at han kunne bruke venstreback Ali Maaloul og fremover Seifeddine Jaziriog legger til at det er «ingen mirakler» i fotball, samtidig som han oppfordrer spillerne til å produsere sin beste prestasjon i gruppespillet. Tunisia anslått oppstilling (3-4-2-1, høyre til venstre): 16-Dahmen (GK) – 6-Bronn, 4-Meriah, 12-Maaloul – 20-Drager 17-Skhiri, 14-Laidouni, 24-Abdi – 23-Sliti, 7-Msakni – 19-Jaziri Frankrike ble herjet av skader i oppbyggingen til turneringen, og trener Didier Deschamps kunne handle for å redusere risikoen for å bli fratatt flere spillere, med Les Bleus som vil bli bekreftet som gruppevinnere med mindre de taper og Australia vinner mens han velter en seks måls underlegenhet i målforskjell. Slike av Raphael Varane og Jules Konde spilte mot Danmark, men har nettopp kommet tilbake fra skader, mens nøkkelspillere bl.
Avis: Frankrike hviler spillere mot Tunisia - SuperGoal.no